Najlepsze Narzędzia Do Zarządzania Czasem (O Niczym Nie Zapomnisz)

Narzędzia Do Zarządzania Czasem

Na początku jest łatwo. Pierwszy produkt, pierwszy klient, pierwsze zadania. Wszystko idzie do przodu. Co się dzieje, jeżeli wyskalujesz swój biznes? Szaleństwo! Nie możesz w niczym się odnaleźć, jeden klient dzwoni, drugi pisze maila, trzeci SMS, księgowa czeka na papiery, jeszcze miałeś wrzucić… post na facebook? A może… może instagram?

NIestety, ale tak wyglądały moje początki z biznesem. Ten blog też był bardzo chaotyczny (mimo pozornej organizacji, która po prostu nawaliła). Bez dobrego procesu oraz narzędzi, które pomogą ten proces wdrożyć w życie – może być ciężko. Sam tak miałem.

Najlepsze Narzędzia Do Zarządzania Czasem – i projektami! Zorganizuj siebie, swoje projekty i osiągaj zamierzone cele.

Na szczęście dla Ciebie, drogi czytelniku, sprawdziłem parę narzędzi do zarządzania czasem i projektami, które pomogą Ci osiągnąć wysoki poziom organizacji pracy. Zaczynamy!

1. Nozbe

Aktualnie mój faworyt. Przeszedłem z OmniFocusa na Nozbe. Powody? Dużo prostszy w obsłudze interfejs. Lepsza możliwość (oczywiście, według mnie) kolaboracji z innymi. Cena. Możliwość łatwej integracji z innymi serwisami (np. Dropbox, Google Drive).

Jest to moja ulubiona aplikacja, w której zarządzam ponad 4 dużymi projektami, sprawami prywatnymi, oraz deleguję zadania innym współpracownikom. Całe workflow Nozbe jest zainspirowane metodą Getting Things Done, o której więcej napiszę w krótce.

W Nozbe możemy korzystać z funkcjonalności pojedynczych zadań, zadań cyklicznych (bardzo pomocne), lub zadań z ustaloną datą wykonania. Zadania dzielić na projekty, dodawać kategorie i delegować zadania zespołowi.

Sprawdź Nozbe

2. OmniFocus

Wcześniej było to moje go-to. Zmieniłem na Nozbe z ww. powodów, ale mimo to OmniFocus jest dalej świetnym narzędziem. Korzystałem z niego przez bardzo długi czas i sprawowało się świetnie. Najlepiej samemu sprawdzić, która z aplikacji bardziej pasuje do Ciebie. Tak samo, jak Nozbe OmniFocus jest oparty na metodologii Getting Things Done. Od tego nie uciekniesz. Każdemu polecam sprawdzenie OmniFocusa.

Funkcjonalności OmniFocusa są bardzo zbliżone do Nozbe. Oprócz tego OmniFocus proponuje nam narzędzie “Perspective” dzięki której możemy zrobić analizę już wykonanych zadań. Co poszło dobrze, z czym się nie wyrobiliśmy, co można zrobić lepiej.

Sprawdź OmniFocus

3. Things 3

Jest to opcja dla osób, które:
a) pracują same
b) korzystają głównie z telefonu
c) mają iOS/macOS.

Jeżeli nie spełniasz tych 3 warunków, przejdź dalej.

Things jest jedną z lepszych aplikacji na iOS, jeżeli chodzi o ogarnięcie życia. Niestety jest też płatna, ale warto w nią zainwestować. Świetny design i brak bugów w aplikacji to coś, co może przyciągnąć rzeszę fanów.

Dużym minusem Things jest ograniczenie do Maca oraz iOSa. Jeżeli przejdziesz z tych platform na PC oraz Androida to… no cóż, Twoje taski nie pójdą za Tobą.

Sprawdź Things 3

4. Clockify

Clockify to aplikacja głównie do liczenia czasu. Warto ją mieć w zespole, żeby wiedzieć ile czasu dany projekt / zadanie / produkt zajmuje nam w rzeczywistości. Dzięki temu narzędziu w przyszłości będziemy lepiej estymować czas wykonania zleceń dla nowych klientów. Było wiele sytuacji, gdzie dzięki Clockify poprawnie podniosłem wycenę produktu, co przeniosło się na brak opóźnień w dostarczeniu go klientowi.

Sprawdź Clockify

5. Pomodro Tracker

Tutaj mamy coś dla fanów produktywności. O metodzie Pomodoro pewnie słyszałeś. Jeżeli nie – warto się z nią zapoznać. W skrócie chodzi o dzielenie nauki / pracy na bloki czasowe. Robimy przerwy na odpoczynek, w których nie myślimy o pracy. Potem, podczas bloku pracy całkowicie odstawiamy wszystkie rozpraszacze.

Aby ułatwić nam wdrożenie tej metody do życia, możemy wykorzystać Pomodro Tracker który automatycznie będzie nam przypominał, kiedy mamy zrobić przerwę, a kiedy mamy wrócić do pracy.

Sprawdź Pomodro

Podsumowanie

Zarządzanie czasem jest kluczowe w prowadzeniu firmy. Na początku, jeszcze dasz sobie rade. Potem? Będzie tylko gorzej. Mam nadzieję, że znajdziesz coś dla siebie z tej listy i pomoże Ci to w budowaniu swojego biznesu.